Totaal aantal pageviews

maandag 18 maart 2013

Voorjaars update

Het voorjaar is weer in zicht en ik heb al een lange tijd niks laten zien op mijn blog. Tijd voor verandering want ik heb een hoop te laten zien.

Zo zag ik op Pinterest een leuke DIY van een voorjaarskrans (hier) Dit wilde ik ook proberen, het was nog lastig aan de 'gras' wol te komen, maar uiteindelijk op marktplaats iemand gevonden die de wol Schachenmayr Brazilia Lungo verkocht, deze was precies goed! Ik had nog een stro-krans liggen dus die heb ik gebruikt en omwikkeld met de wol, daarna heb ik van vilt bloementjes gemaakt. Een groot lichtroze lint om de krans op te hangen. Ik vind hem zelf erg leuk geworden!
Voorjaarskrans





















Ook haakte ik een leuk vogeltje in pastel kleuren
Pastel birdie


































Ik maakte een stoffenhart met een aluminium plaatje met home sweet home erop, ik heb een oud blikje hiervoor gebruikt, op de achterkant heb ik de tekst in spiegelbeeld geschreven met een pen zodat je tekst aan de voorkant bol eruit kwam te zien. Op het hart maakte ik ook een gehaakt hartje en versierde het met een katoenen kanten lint.
Stoffen hart met metalen plaatje van een blikje

Ook ben ik weer granny's gaan haken, wat overigens erg verslavend is. Ik maakte 2 tasjes waar je je haaknaalden in kan opbergen of andere kleine spulletjes. Ik haakte er 1 in pastel tinten en 1 in het paars.

Work in progress
De binnekant

Kijk, de haaknaalden passen er mooi in!

Pastelkleurige tasje
Paarse tasje in progress

Paarse tasje











De granny's zijn erg mini, de tasjes waren daarom ook zo snel klaar. Na wat gestoei om de voering er netjes in te krijgen, volgens deze tutorial is het uiteindelijk gelukt om de rits en de voering er netjes in de krijgen.










Voor op mijn werk haakte ik een aantal bloementjes die ik op magneetjes heb geplakt, zodat het een wat minder saaie boel werd op het 'prikbord'


Momenteel ben ik met meerdere projecten bezig, ik heb met Knifty Knitter weer opgezocht en ben nog een sjaal aan het maken, omdat het echte lenteweer toch nog op zich laat wachten. Ook ben ik slofjes voor baby's aan het haken omdat er in mijn omgeving een werkelijke 'babyboem' is. Dus die slofjes zijn leuke kraamcadeautjes. Nou hopelijk heb ik het hiermee weer een beetje goedgemaakt, aangezien ik al hééééél lang geen blogberichtje heb geplaatst. Maar zoals je kan zien heb ik niet stil gezeten, in tegendeel. Het was zo druk dat ik geen tijd heb gehad om mijn blog bij te werken. 
Hopelijk spoedig weer een nieuw berichtje van mij!
-xoxo-




1 opmerking:

  1. Hee, je bedoelde zeker deze etuitjes? Erg leuk! Vooral de pastelkleuren vind ik mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen