Totaal aantal pageviews

vrijdag 26 juli 2013

Gehaakte poefjes en meer

Inmiddels kan ik jullie deze leuke gehaakte poefjes laten zien. Ik heb ze al een tijdje maar omdat er 1 ervan een cadeautje voor mijn broer was, wilde ik het hier nog niet plaatsen. Hij is net samen gaan wonen en ik heb stiekem naar de kleuren van hun inrichting gevraagd. Daarmee ben ik aan de slag gegaan. De poefjes zijn van Ikea, en hebben een houten frame en bovenop een kussentje. Ik haakte een grote granny square en langs de zijkant ging ik door met paren van 3 stokjes. Inmiddels staat het poefje bij mijn broer en hij past perfect bij de inrichting. Ze waren er erg blij mee!

gehaakte poef voor mijn broer
Ik haakte ook nog een andere in meerdere kleuren. Lekker vrolijk.


Op vakantie haakte ik deze leuke mandala van het patroon van Made in K-town by Barbara, erg leuk om te doen. Aangezien ik hem wel een beetje klein vind ga ik het patroon nog een keer proberen met wat dikker garen en grotere haaknaald.Dan kan ik hem als onderzetter voor een vaasje gebruiken of iets dergelijks.
gehaakte mandala


Ik ben inmiddels ook weer aan het werk, dus veel tijd om te haken heb ik niet meer. Maar af en toe tussendoor haken is ook prima.

In mijn vorige blogbericht schreef ik over het opmaken van restjes. Daarmee ben ik al flink bezig geweest. Ik ben begonnen aan de pastel deken. Hij wordt gehaakt met stokjes en elke rij heeft een andere kleur. Ik heb al een aardig stukje gehaakt, maar het komt nog niet echt in de buurt van een deken. Hoe lang de deken wordt is nog niet bekend, dat is afhankelijk van hoeveel wol ik heb. Hij is 150 cm breed.

Pastel deken in progress
Nou dat zijn een aantal dingen die ik afgelopen tijd gedaan heb, er is nog wat meer maar dat horen jullie de volgende keer.


1 opmerking:

  1. de poefjes zijn erg mooi en vrolijk, en je restjesdeken wordt ook leuk, je ziet hem steeds groeien en hebt niet overal kleine bolletjes net als ik.

    BeantwoordenVerwijderen