Totaal aantal pageviews

maandag 31 augustus 2015

De herfst is in aantocht

Nu de zomervakantie op zijn eind loopt en de dagen weer korter worden, komt de herfst al snel dichtbij. Ik merk dat ik weer verlang naar het haken van sjaals en cowls. Als de avonden weer vroeg donker worden, dan lekker de kaarsjes aan steken en warme choco drinken. Het huis weer lekker knus maken met warme kleuren. 
In de winkels zie je ook de herfst mode hangen. Ik heb al wat mooie kleuren gespot die ik wil gebruiken in haak projecten. Kortom, ik heb best zin in de herfst.

Ik heb al een heel lijstje gemaakt met wat ik allemaal wil gaan maken/haken, ik heb zoveel inspiratie dat ik waarschijnlijk tijd te kort kom om het allemaal te maken. 

Wat staat er zoal op dat lijstje vraag je je misschien af?
- Het lijkt me leuk om kussentjes voor op de bank in herfst kleuren te maken, met bruin tinten en oranje/ okergeel. Misschien granny style of juist met streepjes.


 - Een poncho. Zo'n dikke met een cowl erop. In het grof gehaakt. In het grijs of beige. Misschien gebruik ik hiervoor wel het patroon van Simply Crochet nr 25. Ik pas wel de kleuren wat aan. 

- Een omslag doek of grote sjaal, leuk in verschillende natuur tinten en verschillende diktes garen. Ik heb al een mooi patroon op Ravelry gezien hiervoor. Het patroon heet Stashbuster Blarf. Het kan ook als een deken gebruikt worden en als een sjaal, vandaar de naam blarf. Hierbij maakt de dikte van de wol niet uit en kan ik nog wat resten opmaken. 

- Een baret/muts/ oorwarmers 
- Halloween decoraties. Ik vind dat oranje en paars altijd zo leuk! Ik heb nog niet echt een idee hiervoor. 
- Ik hou dus van kaarsjes, en helemaal als ze in zo´n leuk gehaakt jasje zitten. 

Wat heb ik al gemaakt en wat zit er op mijn haaknaald?
Ik haakte een lange oud roze sjaal in puff-stitch. Omdat hij zo lang is kan hij dubbel om de nek gedragen worden. Ik maakte er een bijpassend label op. 

Op mijn haaknaald zit nu nog een blauwe lace sjaal, het is een soort avondsjaal die opengewerkt is. Er zit een glittertje in verwerkt. Zodra hij af is zal ik hier foto's plaatsten. Uiteraard ook ook als ik 1 van de bovenstaande projecten heb geprobeerd. 

Hebben jullie al wat in de planning voor het najaar? Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achterlaat. 




1 opmerking:

  1. Fantastische omslagdoek, hebben we nu ook wel nodig met dit weer. Ook je sjaal is een plaatje.
    Gr. Sandra (sandraseigenhandigheidje op blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen