Totaal aantal pageviews

zondag 6 september 2015

Simply Crochet issue 25 poncho





Wat een leuk project! Het is mijn eerste kleding project. Ik haakte nog nooit een poncho of iets wat je op die manier aan kunt trekken. 
Meestal bleef het bij sjaals en mutsen, maar dit is me goed bevallen. Ik zie nu alweer nieuwe kleurencombinaties voor me.
Ik ben zelf niet zo van het dragen van felle kleuren, dus ik moest wel even een goede combinatie kleuren vinden die ik zou dragen, want de kleuren van de orginele poncho zijn me wat te fel. 
Ik vind de kleuren uiteindelijk mooi bij elkaar passen.

Ik ben naar de Zeeman gegaan en daar heb ik 4 bollen Tweed in het blauw gekocht, daarmee haakte ik de cowl en de laatste rijen en franje aan de onderkant. De cowl heeft echt een prachtige steek. Ik kende deze steek nog niet dus moest even googlen hoe dat ging. Het was uiteindelijk heel simpel en het resultaat ziet er echt super stoer uit. Ik heb voor deze steek nog wel meer idee├źn gekregen.


De granny steken heb ik van een dubbele draad royal gehaakt. Ik heb twee bollen donkergrijs, 1 lichtgrijs,  1 creme,  1 blauw en restje creme tweed gebruikt. 
Ik maakte dus van 1 bol 2 bolletjes zodat ik met dubbele draad kon haken. 
Je kunt het patroon trouwens kopen op Ravelry.

Het is echt een lekker warme poncho geworden die nu al van pas kan komen met het  weer buiten. De grijze kleuren passen ook bij mijn kleding, dus ik denk dat ik hem zeker vaak ga dragen.

Ik heb hem in een dag of 4 gehaakt, en de kosten aan de wol zijn ongeveer 11,-
Ik ben benieuw wat jullie er van vinden. Hebben jullie al eens een poncho gehaakt?
Als je het leuk vind om mijn blog te lezen, dan kun je mijn blog ook volgens. Zie de buttons rechts

2 opmerkingen: